You don’t have to be big. You have to be remarkable

REVIEW: Lactacyd & Dalacin T

Salam Semua

Ok berbalik kepada entri berkenaan dgn produk jerawat ni yang mana semua nye x tahan lama pun ngan aku n asyik bertukar-tukar je until aku jumpa produk ni dan bertahan ngan aku sampai skang. Aku da guna ni almost 4 bulan da.. Memang berkesan.

Lactacyd Skin Cleansing and Protection.

Tak ramai sangat yang thu Lactacyd ni ada pencuci muka. Bila sebut Lactacyd je org inga feminine hygiene. Sebenarnya Lactacyd ni ada la asid laktik yang bagus untuk merawat masalah kulit. Boleh guna untuk badan dan juga muka. So apa yang paling penting bila korang menggunakan produk ni adalah make sure korang just guna dua kali je sehari. Tak boleh lebih. Nanti kulit korang jadi makin kering dan menggelupas plak. Tapi masa mula-mula guna dlu muka aku mmg menggelupas tp tu kat bahagian mulut ngan hidung je. Memang berkesan. Dalam masa sebulan da kurang jerawat dan yang tinggal parut jerawat. So skang ni fokus pada parut la plak. Bila nk guna Lactacyd ni make sure jgn letak banyak sgt sebab ni kan asid tapi tak bahaya. Kalau bahaya tak kan ada jual kat farmasi. So korang boleh la mencuba Lactacyd.









Dalacin-T



Ni nyer produk korang boleh la gunakan after cuci muka ngan Lactacyd tu. Apa yang korang perlu korang hanya apply kat jerawat je. Dua tiga hari hilang kecut la jerawat tu. Tapi jangan kongsi ngan sesapa plak. Kang hancur plak muka korang.. So aku da guna da produk ni dan dua-dua ni memang berkesan

Korang hanya perlu menyediakan RM50 je untuk dapatkan produk ni.

Lactacyd Almost RM20 depend pada tmpt korang beli la. Then Dalacin T tu dlm RM35 je. Tapi kalau korang beli Dalacin-T korang kena tanye pharmacist sebab die x de pamer kat rak-rak. Dalacin-T tu leh dapatkan kat Guardian or Watson. Then nak bagitau korang yang Lactacyd ngan Dalacin-T ni leh tahan 2 bulan, so kalau fikir balik mmg berbaloi la sbb tahan lama.

Selamat Mencuba
 _____________________________________________________________________
UPDATE 2015

The best cleanser untuk jerawat kronik or jerawat biasa -> Cetaphil Gentle Skin Cleanser (pengganti lactacyd yang terbaik untuk kulit saya. Since that lactacyd tak keluarkan lagi produk untuk cuci muka jadi inilah yang the best) 
Selain Cetaphil saya masih menggunakan Pencuci Muka Sari Gamat dan juga Sabun Susu Beras
Then untuk hilangkan jerawat dua tiga biji boleh pakai Arche Pearl Cream (tak keringkan kulit mcm oxy atau krim jerawat safi)
Untuk parut saya guna derma roller


IKLAN: DPTKAN COLLAGEN EYE MASK YANG MURAH... BAGUS UTK MERAWAT MATA YANG SEMBAB, LINGKARAN HITAM, KEDUTAN DI KELILING MATA. PM SAYA DI 0179656087 ATAU PM DIRECT DI FB https://www.facebook.com/StylezStoreHouse

P/S: Ini hanya review produk dan entri ini adalah untuk berkongsi pengalaman dan mungkin produk ini adalah untuk anda... :)
5 Comment for "REVIEW: Lactacyd & Dalacin T"

kwn akak ak dulu pun guna lactacyd utk cuci muka..muka der kronik gler..pakar kulit yg suruh dier guna..

me nk try la produk ni...tensen gn mslh jerwat :(
thnx for ur sharing.. :)

hi there..stress btul ngan jerawat ni.truk sgt2..
as far as u know, lactacyd ni leh use by pregnant woman x?

anonymous: welcome
fariha: i x tahu la.. tp mmg berkesan utk hapuskan jerawat.. so far i da guna botol ketiga.. mmg puas hati.. u can ask pharmacist la.. :)

hye..dy keringkn kulit sgt2 ke?jrwat kering trus xde ke cmne tu?pstu ngn parut jrawat cmne lak ye?mohon share smthing ye.huhu

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top