You don’t have to be big. You have to be remarkable

My Distress Apps

Assalamualaikum

Salam 12 Ramadhan.. Da nak masuk dua minggu berpuasa kan? Kejap je masa berlalu lepas tu Ramadhan pun berlalu, Syawal berlalu, 2012 berlalu but pencapaian dlm hidup?? 

Tahu tak pasal Aplikasi baru daripada Polis Di Raja Malaysia (PDRM). "My Distress" merupakan aplikasi isyarat jenayah di telefon pintar yang dilancarkan Polis Selangor bagi membolehkan orang ramai mendapatkan bantuan polis dengan segera di waktu kecemasan.



Melalui aplikasi "My Distress", orang ramai boleh menghantar isyarat kecemasan dengan menekan ikon pada telefon pintar, dan isyarat itu dihantar terus ke bilik gerakan di Ibu Pejabat Polis Selangor serta lapan balai polis daerah di negeri itu.
 
Kemudahan itu dilengkapi Sistem Pengesanan Global (GPS) yang membantu polis mengesan individu yang menghantar isyarat. - BERNAMA




Semalam aku pun download la apps. Bukak kononnya nk tgk la info yang ada dlm tu sekali kena register dulu. Siap kena letak gambar. Terbaik ah.. Tapi aku belum register lagi.. Menurut Berita Harian Online,sebanyak 23,857 individu telah mendaftar dengan aplikasi isyarat jenayah ni. Wah.. Mesti makin hari makin bertambah. Tapi jangan plak ada yang menyalahgunakan plak. Baca kat bawah ni. 


But, mcm mne for those yg tak guna smartphones?? *wonder
Tetiba plak teringat citer Johnny English "Agent In Distress" . Sigh...
Untuk maklumat lanjut mengenai My Distress boleh kunjungi [ My Distress.Net]


P/S: Hari ni masak!!!!!





2 Comment for "My Distress Apps"

untung pengguna telefon pintar.. teleon nur xpintar2 lagi, sebab malas nak pi sekolah..hihihi..

kira main tekan je polis smpai eh.. tapi kalau tertekan bahaya jugakkan...

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top