You don’t have to be big. You have to be remarkable

Wanita oh Wanita

Assalamualaikum


Wanita yang hebat dan bijaksana adalah wanita yang pandai menjaga diri dlm menghadapi kehidupan hariannya. Mereka hanya menginginkan keindahan yg abadi dan bukan keindahan sementara.

Wanita beriman mampu menjaga kehormatan diri dalam keadaan miskin bahkan mampu menjauhkan rasa rendah diri dan hina. Dpt melakukan kehidupan sederhana tatkala kaya dengan mengekang diri sehingga tidak berlebih-lebihan. Pakaian yg digunakan memperlihatkan pengaruh nikmat Allah terhadapnya. Tidak sombong dlm berhias sehingga dengan sengaja menunjuk-nunjuk perhiasan dunia yang ada padanya. Sebaliknya mereka sentiasa tawadhuk kpd Allah SWT.

Walau pun kehidupan moden ini byk menampilkan unsur kenikmatan dunia secara berlebihan, namun bagi wanita solehah akan tetap menjaga maruah diri ketika bergaul dan berpakaian.

Di petik dari [Buku: WANITA: Berhias dan Menjaga Diri]

P/S: I'm not saying I'm good to sharing about this matter cause aku pun masih belajar meniti dijalan yg lurus. Kadang kala jatuh juga, tapi jatuh kan boleh bangkit kembali.. Selagi boleh bangkit kite bangkit betulkan diri sendiri. ;)
P/S/S: Bile baca buku tu byk jugak yg kena btg hidung sendiri. Facts!



8 Comment for "Wanita oh Wanita"

nice sharing..yup, suka dgn ayat nanie tu.. kita boleh bangkit dan trs bangkit utk perbaiki diri.. =)

betul tu ayu setuju..samalah ktia srill belajar perbaiki diri..;-)

tq share this nani. sangat bermanfaat utk wanita. :)

saya wanita dan seronok baca! :)

pkongsian yg baik, nur juga sedang meniti macam mana nanie meniti..harap kita terus tabah ye nanie.. :)

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top