You don’t have to be big. You have to be remarkable

Kisah Hidup Saya-Part One

Assalamualaikum...

Hai kawan-kawan.. Nama saya Topoq.. Tapi saya sudah punye nama baru. Opoq.. But they love to call me Opoq2. Da mcm obor-obor plak.

Saya tidak punye ibu dan bapa. Saya tak pernah mengenali mereka. Saya telah di buang oleh seseorang berhampiran dengan rumah yg saya tinggal sekarang. Mungkin disebabkan saya masih kecil orang dirumah tersebut telah membela saya. Kini saya telah pun buncit. Selalu je dpt makan. Tapi minum air kosong je. Sekali je dpt minum air susu dutch lady full cream.. Sedap!! Lepas tu saya curi2 minum air teh atas meja makan..

Hidung saya terlalu sensitif. Saya dpt menghidu ayam,daging dan sewaktu dengannya. Bile terbau makanan sebegitu saya jadi tidak tenteram. Lalu saya mengiau minta simpati daripada org yg sedang makan. Nasib mereka sanggup berkongsi makanan dengan saya. Tapi saya tak pernah cukup.

Lagi satu ada seorang perempuan yg baru balik rumah yg saya tinggal hari tu dan die telah berikan saya ayam KFC dua ketul pada saya. Saya rasa sgtlah kenyang. Buncit da perut saya.. Muka kecik tapi perut buncit. Tempat tidur kegemaran saya semestinye ataskatil dan kusyen. Saya pun ada taste. Nak tidur atas tempat lembut enak. Barulah lena. Bangun tidur terus cari makan dan air. Lepas tu turun bawah. Tapai kalau saya boring saya tidur la balik.

Kalau saya lihat tuan saya naik kereta mesti saya nak ikut tapi tak pernah bawak saya. Saya kjar pun die tetap tinggalkan saya. Lalu saya pulang ke rumah dan tidur dalam pasu bunga. Abis pokok mati disebabkan saya. Mak cik yg ada kt rumah saya tu garang tapi mesra suke nak jentik telinga saya tapi saya pandai tutup telinga jadi tak dpt la die jentik telinga saya.

Lagi satu saya jarang berbunyi macam kucing lain sbb saya special. Bile nl something mcm ayam baru saya bunyi macam tu. Kalau tak bagi saya naik atas meja makan.. Tak senang orang nk makan sbb perangai saya.. Hehe..

Lepaa sorang demi sorang pergi meninggalkan saya (pergi bljr and keje$ saya jadi kebingungan. Boring sgt sbn tak de orang main ngan saya. Satu hari saya tgk mak cik main games dan saya sgt tertarik pada benda yg bergerak. Saya cuba utk menangkap tapi tak dapat dicapai.. Lastly saya letih dan hanya mampu tgk je. Keesokan harinye saya sekali lagi menyibuk time mak cik main games. Saya duk atas riba and tgk je.. Nak capai tak mampu.. Eh..eh...

Lagi satu setiap pagi saya suke tgk ayam2 yg dtg cari makan kat rumah saya. Saya aim anak ayam je.. Rasa mcm nak terkam.. Ada sekali tu saya pergi and ibu ayam tu mcm nak kejar saya tapi perempuan yg tinggi tu telah ambil saya and bawa masuk dlm rumah.. Alahai..

Bersambung

Watak sebenar yg bukan rekaan dan benar-benar terjadi

Saya-Opoq si kucing
Pak Cik/Tuan- Papa aku (NBL)
Mak Cik- Mama aku (NBL)
Perempuan tinggi- Aku (NBL)

5 Comment for "Kisah Hidup Saya-Part One"

opoq minum air teh..? hebat...! hihihi..

opoq boleh geng bulat, tidoooo jee..!hihihih..

oh ya..opoq ni, boy ke gurlz eh..?hihihihi

opoq ni comel lahhh. :)

ala tomei tomei... klau dah suka minum air mesti suka mandi kan... main shampoo.. ^_^

dya takut anak kucing..hahaha kalau topok dtg kt dya gerenti dya melompt dulu..hahahha

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top