You don’t have to be big. You have to be remarkable

Boleh Ke Pakai Pencuci Muka Banyak Jenis?


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Boleh ke pakai pencuci muka and tukar-tukar selalu.. Ni haaaa baru sempat nak update under #acnejourneynbl tapi hari ni nak update pasal pencuci muka. Setiap orang kulit lain-lain ada yang jenis kulit muka same tapi bile pakai cleanser yang same lain-lain kesannya. Kalau saya the best cleanser so far yang paling win dan kekal dalam masa more than a year dah rasenye kat bawah ni. Lain orang lain cara kan walaupun ada yang cakap eh tak boleh macam ni bla..bla..bla..But the best dan berkesan macam ni la (untuk saya)


Setakat hari ni dah tak tukar cleanser dah. Ada tiga ni je dah cukup. Rotate je ikut keperluan semasa. Lol.. Keperluan semasa yang saya maksudkan kat sini adalah, time macam ada jerawat or macam tak berapa ok je kulit tu saya pakai Cetaphil. Must have item and for those yang masih active breakout boleh dapatkan Cetaphil. Then kalau time keluar and muka make up saya akan guna pencuci Safi Gamat ni. Cuci dengan pobling pore cleanser. (Sebelum cuci muka dengan safi saya remove dengan wet tissue, for sure yang paraben free). Sabun susu beras kalau time muka berminyak lebih dari biasa saya akan guna and bile tak keluar which means duk kat bilik without any make up so siang and malam cuci guna sabun susu beras ni je. Jimat beli terus sedozen untuk setahun! 

Review produk di atas dan my skin routine (cleanser) kalian boleh terjah kat bawah ni
Teringin nak beli Clarisonic plak tapi hold dulu. Harga pun sedap. Jadi utamakan yang lain. Till then jumpe next entry ye. Nak update pasal parut berlubang pulak lepas ni.


1 Comment for "Boleh Ke Pakai Pencuci Muka Banyak Jenis?"

jarang-jarang nak bertukar pencuci muka, setakat ini rutin adalah masih SKII dan juga Ephyra Skin Bar...

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top