You don’t have to be big. You have to be remarkable

Isma Yusof Mengaku Pondan Dan Buat Pengakuan Suka Lelaki Maskulin

Isma Yusof Mengaku Pondan Dan Buat Pengakuan Suka Lelaki Maskulin

Assalamualaikum 

Isma Yusof Mengaku Pondan Dan Buat Pengakuan Suka Lelaki Maskulin. Semalam sambil tunggu appointment Lurviey aku scroll IG then nampaklah IGTV Isma Yusof. Mungkin ada yang kenal dan ada yang tak kenal. Aku masih ingat lakonan dia dalam filem Sutun 2, lembut dan malu nak cakap sebab suara dia macam suara kepit. 


So, semalam masa aku tengok IGTV tu dia banyak cerita pasal perubahan diri dia which is he is happy now dan lebih positif berbanding sebelum ni. Kalau korang follow dan tengok IG Isma, dia ada cerita pasal dia ada depression bipolar disorder, pengalaman dia semua tu la. Aku tak terkejut pun kalau dia mengaku dia pondan cuma terkejut sebab dia memang sukakan lelaki. Lelaki maskulin tau bukan gayboy tu. Dalam IGTV tu pun dia ada bagitau yang dia tak de la kena buat pembedahan buang apa yang tak patut kat badan dia macam Sajat then nak cucuk dan ambil hormon macam pondan lain. He accept and loves his body. 

Cuma aku sedih la bila tengok makin ramai transgender dalam masyarakat kita. Kalau dulu semua malu dan sorok sorok, tapi sekarang semua terang terangan dan bangga jadi transgender. It's kinda denial at the same time kau nak people tahu kau transgender dan kau happy dengan pilihan kau but sebenarnya kau tengah berperang dengan diri kau sendiri. #justmy2cent . Faham tak apa yang aku nak cakap?

Yang menariknya bagi aku orang macam ni adalah, mungkin satu hari nanti dia akan berubah, siapa tahu kan. Sama sama la kita doakan. Yang penting dia tak buat pembedahan. Bila meninggal nanti pun senang orang nak menguruskan. Jangan la sampai buat pembedahan semua tu. Susah nanti ! 



2 Comment for "Isma Yusof Mengaku Pondan Dan Buat Pengakuan Suka Lelaki Maskulin"

Macam macam la sekarang ni. Terang terang benda salah buat apa nak pwgi canang kan. Baik jugak kalau dia diam dari duk heboh satu Malaysia. Kesian pulak tengok.. Huhuhu..

Takutnya dunia sekarang ini. Moga dia berubah kembali kepada fitrah dia sebagai lelaki

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top