You don’t have to be big. You have to be remarkable

Kemala Sakti Kesuma Nigrat

Assalamualaikum

Seriously aku rasa mcm nk pergi je tgk teater ni yg akan diadakan di Kelantan next week. Last time pementasan kt KL tapi time tu tak sempat nk tgk pun.. Emm.. Mcm nk pujuk papa ajak pergi tgk tapi aku rasa peluang tipis. Nasib baik aku tak reti drive.. 



Sinopsis :
Pementasan Teater Bangsawan Anjuran JKKN dengan Kerjasama Persatuan Anak Seni Pendidikan Kelantan (ASPEK) Sempena Program Semarak Bangsawan 2012 yang membuka tirai persembahan pada 27-28 Januari ini bertempat di Auditorium Kompleks Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara, Kelantan bermula jam 8.30 malam. Masuk adalah PERCUMA!!!...

Kali ini tirai bangsawan membuka gelanggang persembahan dengan ‘ 'Kemala Sakti Kesuma Ningrat' yang mengisahkan tentang seorang anak raja yang bernama Raden Kesuma Ningrat yang telah dibuang bersama-sama bondanya, angkara fitnah kekanda tirinya Raden Kesuma Wati ke dalam hutan. Semasa di dalam hutan beliau telah bertemu dengan seekor ular sawa yang amat besar. Ular tersebut memberikan sebutir permata hikmat (Kemala Sakti) yang dapat membantu sekiranya di dalam kesusahan.

Maklumat lanjut boleh menghubungi kami di talian 09-741 7000 atau melalui laman sosial facebook JKKN Kelantan.

Perghh.. Pementasan kt KL ari tu kena bayar kot RM5 tapi kat sana FOC.. So those yg ada kat Kelantan pergi la eyh memeriahkan pementasan tersebut.. Time tu aku nk abiskan sisa cuti aku ngan fams before berangkat balik KL.Sekian..

Sumber: KPKK
P/S: Bile ni nk terjah Istana Budaya. Asyik clash time je..
0 Comment for "Kemala Sakti Kesuma Nigrat"

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top