You don’t have to be big. You have to be remarkable

14 Zon Kulit Wajah Yang Anda Perlu Tahu

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Pernah dengar kan tentang jerawat menggambarkan masalah certain part of our bodies? Mari kenali 14 zon wajah kite. Lepas ni da boleh detect da jerawat kat dahi,dagu,pipi, mulut, telinga, leher sebab apa... =)


Now saya dah tahu if zone 12 tu ada jerawat, ianya adalah disebabkan oleh extreme stress. Horman tak stabil. Ciss.. Hormon senantiasa diperkatakan bile sebut pasal jerawat. PMS? Ye jugak! No wonder last two month macam teruk gile kat area dagu saya. Time tu memang extremely stress dengan kerja and also perancangan yang sedikit tidak tersusun. Yes.. Freaking stress. Ibaratnya muka ketat je. Nak paksa diri untuk senyum pun macam.. Sigh** Nampak sangat fake if buat-buat senyum. Sometime, macam terpaksa letak dua jari telunjuk kat hujung bibir and tarik so that people nampak saya senyum.

Jadi setiap zone itu ada penerangan tersendiri. Moga ianya dapat membantu kalian yang ada masalah jerawat. Nak rawat jerawat kena kenal pasti punca. Yang penting kena minum banyak air. Itu apa yang saya dengan dari beautician. Those yang banyak duit memang boleh jumpa dermatologist but those yang tak de duit?? Try and Error? That's the best solution yang tinggal. Emm sometimes it works!! Otherwise just ignore the acne and breakouts and tunggulah sampai dia ok sendiri. Boleh ke?? Bagi kalian yang sangat-sangat menjaga kecantikan wajah, jangan abaikan kawasan leher. First sign of aging akan nampak kat leher. Till then... See you next entry. Thank you for reading.

P/S: Sekadar berkongsi.
P/S/S: Untunglah orang yang tak de jerawat. Blame myself sebab tak dgr cakap lurviey and akibatnye macam ni la.. Grrrr

10 Comment for "14 Zon Kulit Wajah Yang Anda Perlu Tahu"

husna selalu kena bahagian 1 & 3..untung x merebak..=(

baru tau..byk kutt bhgiannyer.. >.<

oo ayu pn baru tau ni..byk tmpt spot yg naik..mmg byk sbb ni..hehe

Lepas ni dya kne minum byk air lh. Dh thu punca jerawat byk kt dahi. Hehe

err...baru tahu ni...
nur mmg kurang minum air..
jd dah tahulah puncanya kenapa byk jerawat..huhuh

ohh good info. now dah tahu ape sebabnya.. :)

Nice sharing....
AJ selalu naik kat dahi..
Tapi sekarang dah kurang sesangat..

Alhamdulillah deqla ssh nk dpt jerawat..tp..deqla byk bintik itam tau nanie..huhuhu

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top