You don’t have to be big. You have to be remarkable

Rawatan Chemical Peel Di Malaysia | TCA PEEL


Rawatan Chemical Peel di Malaysia | Harga Rawatan Chemical Peel | TCA PEEL Malaysia | Hilangkan Jeragat Dan Parut Dengan TCA PEEL 


Assalamualaikum


Pernah dengar rawatan chemical peel? Ala bukan yang produk peeling yang berbahaya tu, tapi peeling yang digunakan oleh doktor atau trained beautician di klinik dan spa. Actually saya teringin sangat nak buat chemical peel ni. Almost 2 year jugak cari supplier peeling ni then baru jumpa, tapi sayangnya bile dah jumpa tak dapat nak gune sebab dah pregnant.

Chemical peel ni ada banyak jenis contohnya, TCA, glycolic acid, mandelic acid, lactic acid, AHA, BHA dan lain lain. Ramai yang familiar dengan AHA dan BHA kan sebab ada dalam banyak produk penjagaan kulit..

Bahayalah CHEMICAL PEEL.. PENGGELUPASAN MENGGUNAKAN KIMIA YANG BAHAYA KAN??

Eh... Tak lah.. Sebenarnya bahan kimia yg digunakan kebanyakannya adalah bahan ekstrak semulajadi iaitu daripada acid buah. Sebagai contoh: glycolic acid diekstrak daripada tebu, sesetengah vitamin C peel diekstrak daripada buah oren dan sebagainya


So hari ni saya nak kongsikan tentang TCA Peel. TCA ni ada banyak percentage tapi untuk home use ada yang 8%, 10% dan 12.5%. 15% ke atas untuk profesional use. Tapi kalau yakin dan faham risk and benefit tentang peel ni boleh proceed je gune even yang high percentage.. TCA sangat bagus untuk treat masalah jeragat. Selain jeragat chemical peel boleh treat masalah jerawat, parut, pori, kedutan, untuk dapatkan kulit baru yang bersih dan sihat. Namun, tak semua orang sesuai dan boleh melakukan rawatan chemical peel ni.

Rawatan ini tidak sesuai untuk mereka yang;
  •  Mengandung @ Menyusu
  •  Kulit Terlalu Sensitif
  •  Luka pada kulit
  •  bawah umur 17 tahun
  •  Sunburn
  •  Menjalani prosedure waxing, laser hair removal, suntik botox @ dermal filler seminggu sebelum chemical peeling
  •  Penyakit asma, kencing manis & jantung

Rawatan ini dilakukan setiap 2-4 minggu sekali bergantung kepada regenerasi kulit. Di sebabkan rawatan ini melibatkan penggelupasan kulit maka kalian perlu ambil tahu beberapa perkara dibawah ini :

  1. Hindari “direct sun exposure” sekurang-kurangnya 1-2 minggu selepas peeling.
  2. Hindari mengopek atau menggosok kulit secara kasar dengan tujuan utk mempercepatkan lagi proses pengelupasan selepas peeling.
  3. Gunakan krim pelindung matahari setiap 3-4 jam.
  4. Gunakan Ultimate Recovery Cream selepas peeling.
  5. Hindari penggunaan make up atau kosmetik selama 3-4 hari kecuali dgn kebenaran doktor.
  6. Gunakan “extra gentle” skincare sekurang2 nya seminggu sebelum menggunakan semula produk skincare yg sedia ada


Bukan mudah tau rawatan chemical peel ni. Fikir dulu sebelum nak buat sendiri kat rumah. Kalau kalian yakin boleh buat sendiri boleh start dengan low percentage. TCA tak same macam microneedling sebab ianya melibatkan pure acid yang di sapu ke wajah kalian. Tapi kalau kalian bermina nakt dapatkan TCA boleh direct whatsapp saya di 0179656087.

Saya sendiri tak sabar nak gune TCA sebab tengok effect lagi cepat dari microneedling. Ye ke? Sapa pernah buat treatment ni, cer komen sikit..

UPDATED : TERIMA FEEDBACK DARIPADA CUSTOMER 25/1/2020. 



Banyak beza kan. Bile tengok ni, makin membuak buak perasaan nak buat treatment ni..
 
 



0 Comment for "Rawatan Chemical Peel Di Malaysia | TCA PEEL"

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top