JIWA KACAU MOVIE

straight to the point la...
naa... sapa2 yang pernah tgk citer "JIWA KACAU" yang ditayangkan kat Astro mesti tau cam mana jalan citer die..

mai la aku citer sikit apa kisahnyer...
ni citer terbitan Mawi World...
alkisah tentang penagih dadah yang ingin berubah, Kamil tapi tak di terima oleh masyarakat kampung..
Dikeji, di hina, dicaci,
sampai cam tu sekali orang kampung hina kat penagih dadah...




naa...kat atas ni la si Kamil ni..
kuar dari pusat serenti nak berubah...
keluarga terima...syukur...
tapi masyarakat kampung lak yang tak terima die...teruk betul..
patutnye bagilah sokongan die nak berubah..
ada ke patut si Kamil ni azan orang kampung cakap tak sah..
alasannya sebab si Kamil ni penagih dadah
teruknya di hina penagih dadah ni..


hah..korang tgk ni.. ble da duk berkumpul cam ni pe lagi kan..
duk ngumpat ttg si Kamil tu la..
Lagi2 lakonan Kazar yang bangga sangat ngan anak die yang berjaya..ada rumah..ada kete besar ada duit byk...
teruk kan... setengah mak bapak ni tak tahu anak keje apa.. yg penting ank ada duit byk then bg duit..
sebenarnye si anak Kazar, Razif ni dalang besar kampung yg sponsor dadah2..



ni mangkuk tiga orang ni la nk pekena si Kamil tu suh Kamil tu amik balik dadah..

tup..tup...Kamil amik gak dadah...
akhirnya... sebab frust cikgu Aishah tunang ngan dak Razif tu...
Cikgu Aishah tu cinta lama Kamil..Cikgu Aishah bg sokongan kat Kamil tuk berubah.

nak tahu citer ni korang kena la tgk sendiri..

cuma apa yg aku nk citer kat sini
PENAGIH DADAH tu pun manusia biasa..
mereka pun xsuka di label penagih dadah lepas kuar dari pusat serenti or pusat pemulihan..
diaorg pun nak hidup cm org lain..
apa yg penting keluarga dan masyarakat kena bagi SOKONGAN
sokongan tu penting sebab tanpa sokongan mereka cenderung untuk amik balik dadah tu...
tapi kebanyakan masy skang memang tak dapat terima penagih dadah... tak bagi peluang dan...
kenapa...
 jawapannya terpulang pada diri anda sendiri sebab masing-masing ada pendirian dan pendapat masing masing.

P/S:AADK DAH BUAT MCM2 PROGRAM..TP MASIH RAMAI YANG MENAGIH DADAH..KENAPA...
PENAGIH DAN PENGEDAR YANG MANA PEMBUNUH YG PALING KEJAM???
P/S/S: JGN INGT ORANG KAYA N BYK DUIT TU SEMUA MULIA.. (PETIKAN DLM CITER "BOHSIA, JANGAN PILIH JALAN HITAM)
Tag : personal
0 Komentar untuk "JIWA KACAU MOVIE"

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top