You don’t have to be big. You have to be remarkable

Ibu Merajuk Campak Anak

Assalamualaikum

Firstly aku nk ckp kat Ibu ni is "bodohnya kau campak anak yang kau kandungkan sembilan bulan, lepas tu kau besarkan then dengan mudahnya kau campak anak kau tu. Ish.. serius kau kejam and sgt bodoh tindakan yg kau buat. As mother yg da dikira as matang, shud be da boleh fikir. Kau nk merajuk terjun bangunan, terjunlah sorang-sorang. Ish.. serious bodoh weh." Terlebih emo plak... Bukan apa ramai org kawin tak de anak berusaha mcm2 untuk dptkan anak tapi yg ada anak ni plak mcm tak reti bersyukur.. Sigh** Berita ni aku tak tahu yg bile punye.. Is not about bile happen tapi sikap yg memang tak masuk dek akal..


SERDANG: Merajuk dengan suaminya, seorang wanita tergamak mencampak anak tunggal perempuan mereka berusia lima tahun dari tingkat enam sebuah pangsapuri sebelum dia sendiri nekad terjun dari tingkat 10 blok berasingan di pangsapuri Seri Alam, di sini, semalam.

Akibat kejadian kira-kira jam 11.40 pagi itu, dua beranak terbabit mati dalam keadaan mengerikan selepas cedera teruk di kepala dan badan.Sebelum kejadian, wanita berkenaan yang dikenali sebagai Tan Meng Leng, 35, marah dan merajuk apabila suaminya yang mahu keluar membaiki kereta di sebuah bengkel berhampiran enggan membawa bersama anak perempuan mereka.

Suaminya, Teoh Hock Hwa, 45, berkata kira-kira 10 minit selepas keluar dari rumahnya, dia mendapat panggilan daripada jiran memaklumkan isteri dan anaknya maut terjatuh dari bangunan.

Katanya, sebelum kejadian kira-kira jam 11 pagi, dia mengambil anaknya itu dari tadika dan menghantarnya ke rumah bersama makanan segera yang dibelinya.

“Ketika itu, isteri saya berada di rumah dan sebaik saya tiba, kami makan bersama dan dia langsung tidak menunjukkan sebarang tanda pelik.

“Sebaik saya ingin keluar untuk ke bengkel bagi membaiki kereta, anak perempuan saya mahu mengikut, namun saya enggan membawanya kerana saya akan terus ke tempat kerja selepas membaiki kereta,” katanya.

Menurutnya, isterinya turut mendesak dia membawa anak mereka, namun tidak dihiraukannya.

“Ketika menyambut Tahun Baru Cina minggu lalu, isteri saya ada bertanya bagaimana mayatnya akan diuruskan selepas dia mati, sama ada dibakar atau ditanam.

“Saya tidak menjawab pertanyaannya itu dan kini baru saya tahu apa dikatakannya itu ada kaitan dengan kejadian hari ini (semalam). Sepanjang cuti hujung minggu lalu juga, isteri saya kelihatan agak sugul,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, kedua-dua mangsa meninggal dunia di tempat kejadian.

Katanya, kedua-dua mangsa tinggal di tingkat dua bangunan pangsapuri berkenaan dan polis masih menjalankan siasatan mengenai punca kejadian.

“Siasatan awal mendapati, selepas anaknya jatuh dari tingkat enam, ibunya terus naik ke tingkat 10 blok berasingan dan berdiri di atas sebuah kerusi sebelum terjun.

“Anak mangsa maut dengan kepalanya hampir berkecai manakala ibunya parah di seluruh badan dan kepala,” kata ketika ditemui di sini, semalam.

Menurutnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Sumber: Harian Metro

P/S: Tak tercapai akalmu ?

3 Comment for "Ibu Merajuk Campak Anak"

owhh.. berita ni mmg da lama...cina ni mmg bodoh la.. aku nk sgt anak...dye bole cmpk2 anak.. ish

hmm mcm2 la.. bnuh diri sorang2 la, x yah la ajak anak tu.. bygkn perasaan anak tu x semena2 melayang n then terhempap kat lantai tu..adosh! tak ada perasaan betul!

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top