Special Offer

Author

Buah Keranji

Assalamualaikum...

Happy Sunday.. Apa aktiviti korang ari ni? Lepak rumah or keluar jalan2. Apapun yg penting jaga kesihatan n keselamatan. Cuaca tak menentu, persekitaran juga kadang kala tak selamat. Jangan di sangka air yang tenang tiada buaya. Jangan disangka tempat public tiada jenayah.

Sapa kat sini pernah makan buah keranji? Kenal tak rupe buah keranji? Mesti ada yg tak pernah dgr and lihat kan? Rasanye masam2 manis. Kulit hitam tapi isi oren. Kulit die tu rapuh sgt. Picit je ngan jari da pecah kulitnye.. Da lama tak makan. Aku pun tak tahu mane nk cari :p

Kadang ble fikir balik zmn kecik2 dlu kt tempat org makan makanan tradisional org tempatan buat aku rasa 'beruntungnya' aku sbb dpt belajar and merasa. Yg paling tak leh lupe makan biji getah. Mama siap belajar lagi ngn org kg mcm mne nk proses and masak. Oh my.. I miss Pahang damn much!!!

16 Komentar untuk "Buah Keranji"

aduh dah lama tak makan buah keranji masa kecik selalu kutip. giler tinggi pokok keranji nih :)

pernah mkn..!tapi lama tak makan...
kecur liur lak tgk buah keranji ni...

dulu nur beli dekat pasar siti khatijah kelanatan buah ni.. :)

pernah dulu kecik2. tp sekarang dah macam takde je. susah kot nak dapat. sedap kan masam2 manis. tekstur mcm baldu.

lamanya xmkn buqah ni.. dulu selalu beli.. pntag jumpa.. hihii

suka angat mkn buah ni dulu..sekarang mcm susah je nak dapat

xpe makan..yg tahu pantun jer..buah keranji dalam perahu..hehehe

deqla suka..sbb rasanya masam2 kan..hihi...

Ni rupanya buah keranji.. Akak x pernah rasa Lagi buah ni..

saya pernah makan dan da lama x makan..rindunya zaman dulu2

penah mkn.buah ni mmg sedap :)

pernah dgr pantun pasal buah keranji??
hmm kat situ je husna kenal dya..tp x pernah tgk rupa pon..apatah memakannya..=P

pantun tu zera tahu, kalau buah keranji, zera ta pernah nampak atau tahu wujudnya. sedih pulak rasa, hehehe

suka makan..selalunya otw ke kelantan mmg ada jual lah n benti buat makan dlm keta

dulu sek rendah kwn akak slalu bg sbb kt rumah dia ada pokok buah ni..hehe akak suka buah keranji ni

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top