Special Offer

Author

Nak Berjaya Kena Istiqamah

Assalamualaikum...

Kau tahu istiqamah tu apa?
Kau tahu dalam setiap apa yang kau lakukan kau kena istiqamah walaupun ada yang 'menyalak' sampai nak terkeluar kerongkong menghina, menganjing apa yang kau buat. Jalan yang kau pilih. Jalan yang kadang kala kau tak pernah fikir kau akan berada. Ibarat kau berada di simpang antara belok kiri atau belok kanan.. Pilihan..



Arghhhh.. Bosan nak buat pilihan.. Tapi setiap hari memang kau tak kan terlepas dari buat pilihan.. Apa yang kau nak pakai, kau nak makan apa, kau nak beli apa dan macam-macam la.. Kadang kau terpaksa mintak pandangan orang tentang pilihan supaya kau lebih faham atau 'nampak jelas'. Malang dan kesian kalau kau salah pilih orang bile mintak pandangan.. Damn.. Jadi hati-hati pilih orang nak mintak pandangan. Rambut sama hitam, hati lain-lain.

Dan bile dah buat pilihan dan yakin dengan pilihan yang dibuat kau harus mempertahankan pilihan yang kau buat. Walaupun kadang kala kau rasa penat sebab bertahan dengan pilihan yang mula buat kau goyah. Sampai kau tertanya pada diri 'betul ke keputusan yang aku buat ni'. Nope.. Kau kena yakin dengan pilihan kau.. Istiqamah.. Kau tahu tak istiqamah tu apa???

Istiqamah… Is..ti..qa..mah...

Istiqamah boleh dimaksudkan sebagai berdiri teguh ataupun tetap pendirian sepanjang masa atas dasar kebenaran dan petunjuk tanpa ragu-ragu.

Berpendirian teguh sepanjang masa tanpa ragu-ragu.. Kau ingat senang... Memang tak senang.. Tapi kalau kau yakin dan kau lakukan lillahi taala, inshaAllah semua akan jadi mudah.





Sekian sahaja.. Terima kasih.. Ok bai..

posted from Bloggeroid

0 Komentar untuk "Nak Berjaya Kena Istiqamah"

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top