Special Offer

Author

Tomyam Putih Kaki Ayam

Tomyam Putih Kaki Ayam | Tomyam Putih Adabi | Khasiat Kaki Ayam | Cara Mudah Masak Kaki Ayam


Assalamualaikum

Teringin nak makan sup kaki ayam tapi tak nak la masak sup. Macam tak berapa sedap je nak masak guna rice cooker kan. Lol. Dah lame tak makan tomyam tapi kali ni nak makan tomyam putih. TOMYAM PUTIH KAKI AYAM. Fuhh sedap gilos! *pujidirisendiri*
Di sebabkan saya memang masak ringkas seringkasnya dengan rice cooker jadi guna apa yang ada je. Bajet tak sampai RM8 pun.

Bahan-Bahan
  • Kaki Ayam 
  • 2 paket perencah Tom Yam Putih Adabi 
  • 5 biji lada jarum 
Cara-Caranya
  1. Masak bagi kaki ayam empuk (lebih dari satu jam juga tadi nak tunggu kaki ayam betul-betul empuk, maklumlah guna rice cooker kan)
  2. Then masukkan 2 paket perencah Tom Yam Adabi 
  3. Letak lada jarum nak bagi pedas
Rase die fuh memang puas hati. Tak perlu garam gula apa dah. Rasa macam nak buat je lagi esok. Tapi tak berapa rajin nak ke mall. Hari ni meratah kaki ayam je. No nasi kinda day. 
http://www.ninixnews.com/2015/04/manfaat-dan-bahaya-makan-ceker-ayam.html
Kaki ayam ni berkhasiat especially kaki ayam kampung tu. Tapi ada jugak yang cakap bahaya makan kaki ayam ni. Haish macam-macam la. Belum lagi yang jijik nak makan kaki ayam. Grrr.. Kaki ayam ni ada kolagen semulajadi yang bagus untuk kulit kite. Selain tu bagus juga untuk menguatkan tulang, melancarkan peredaran darah dan banyak lagi. Tapi zaman sekarang ni banyak ayam suntik. Sebab tu yang jadi bahaya dan boleh menyebabkan kanser. Nak sedap ternak ayam sendiri. Bestnya kalau ternak ayam sendiri. Teringat masa kecik dulu bela ayam banyak dalam reban ayam. Lepas tu bunyi bising rupanya biawak besar gile masuk reban.. 

Susah kan sekarang ni. Money is not everything but everything is money. Pendek kata nak jaga kesihatan pun nak gune duit jugak. Nak consume makanan bagus berkhasiat pun gune duit. Betul tak? 



0 Komentar untuk "Tomyam Putih Kaki Ayam "

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top