You don’t have to be big. You have to be remarkable

Bantuan Diperlukan : Pray For Putra

Assalamualaikum...

Hulurkan tangan ringankan beban.. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul... Oh ya... Saya tahu mengenai adik Putra melalui IG Siti Fazurina dan melalui hashtag #prayforputra masih tak banyak maklumat yang saya dapat sehingga saya dapat maklumat melalui Sinar Harian.


IPOH - Sepasang suami isteri memerlukan kira-kira RM150,000 untuk membiayai kos pembedahan anak mereka yang menderita menghidap penyakit biliary atresia.

Putra Muhammad Ilyas yang baru berusia dua tahun dikesan menghidap penyakit tersebut dan mengalami masalah kegagalan hati pada hujung Mac lalu, setelah dikejarkan ke wad kecemasan selepas mengalami pendarahan di bahagian hidung dan dalam badannya.

Ibunya, Sazariah Abdul Aziz, 32, berkata, keadaan Putra Muhammad lesu dan anaknya perlu segera menjalani pembedahan.

“Kedua-dua belah matanya kekuningan, kulitnya juga mudah luka. Keadaan ini terjadi disebabkan kegagalan hati anak kami berfungsi secara normal.

“Pembedahan perlu disegerakan kerana rata-rata doktor yang ditemui khuatir dengan keadaan tubuh anak kami selain penyakit tersebut boleh membawa maut pada bila-bila masa sahaja,” katanya ketika ditemui di sini.

Sazariah berkata, sekiranya dana yang diperlukan mencukupi, dia dan suaminya akan membawa Putra Muhammad menjalani pembedahan di Hospital Sir Gangga Ram, India.

Katanya, keputusan untuk membawa Putra Muhammad menjalani pembedahan di negara itu diambil setelah mendapatkan pandangan daripada mereka yang pernah dirawat di sana di samping kosnya lebih murah.

Sementara itu, bapa kanak-kanak malang tersebut, Rahizal Rahim, 39, pula berkata, kos rawatan untuk anaknya di negara ini sangat tinggi iaitu sekitar RM300,000 bagi hospital swasta.

"Untuk hospital kerajaan, hanya Hospital Selayang boleh dijalankan pembedahan ini namun walaupun kosnya murah iaitu hanya RM500 namun kena tunggu giliran dan berkemungkinan memakan masa bertahun-tahun,” katanya.

Rahizal yang juga pesara tentera turut mengharapkan masyarakat mendoakan kesejahteraan kesihatan anak bongsunya itu.

Katanya, setakat ini, sebanyak RM20,000 berjaya dikumpulkan hasil inisiatif dia dan isterinya menerusi media sosial dan bantuan rakan-rakan terdekat.

Orang ramai yang ingin menghulurkan sumbangan boleh menyalurkannya ke akaun Maybank 558435103162 atau CIMB 7031187009 atas nama Sazariah Abd Aziz.

Semoga dipermudahkan segalanya... Aamiin Ya Rabb..

Kredit
Gambar: IG Siti Fazurina
Berita: Sinar Harian
3 Comment for "Bantuan Diperlukan : Pray For Putra "

Ya Allah, Moga dipermudahkan segala urusan anak kecil ini..

akak share di fb boleh yea

Allahuakbar. Insya Allah Nanie akan cuba berikan sedikit kepada dia. Moga diringankan bebanan! Thanks Nanie untuk hebahan ni .... harap ramai yang sudi bantu

Allahuakbar, subhanaAllah..inshaAllah akan cuba membantu sedaya mungkin. Saya doakan bayi ni cepat mendapat rawatan ;(

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top