You don’t have to be big. You have to be remarkable

Puaka Program Realiti Sehati Berdansa

Salam Semua...

Malam-malam macam ni bercerita pasal puaka plak kan. Naa.. Program Realiti Sehati Berdansa mesti ramai yang tengok kan. Ye la artis-artis masuk menari. Pas tgk korang pun undi kan. Haha. Aku tak pernah pun undi tapi tgk program ni mmg aku suka sebabnya kelainan tarian yang dibawa oleh peserta tu. Tapi kan apa yang puakanya program ni?? Puakanye sebab kebanyakkan artis yang masuk program realiti ni da pun bercerai.. Macam tak masuk la kan ngan nama program. Kata Sehati Berdansa tapi akhirnya... Apapun jom layan. Aku bukan nak memburukkan orang cuma ni adalah realiti dan kenyataan. Jom baca dulu then nanti tgk apa yang aku ckp kat bawah. Jangan judge aku before korang baca semua ni.

__________________________________________________________________________________

SHAH ALAM: Pasangan juara program Sehati Berdansa musim ke-3, Sein Ruffedge dan Nana, sah bercerai secara baik dengan talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam. Sein, 27, atau nama sebenarnya Syed Hussein Syed Mustaffa melafazkan cerai terhadap Nana atau Noor Diyana Muhammad, 26, pada jam 2.46 petang, selepas mahkamah membenarkan permohonan isterinya itu, yang juga anak bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib untuk berpisah secara baik. Sebelum ini, Asheed Def-Gab-C, Atilia, Dira Abu Zahar, Radhi OAG, Sabrina Ali dan Anne Ngasri yang menyertai program yang sama turut bercerai dengan pasangan masing-masing.


Nana yang pernah menyertai rancangan realiti, Mentor musim pertama memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003 dan prosiding berjalan di depan Hakim Syarie Zainor Rashid Hassin.


Peguam syarie Nana, Zuri Zabudin Budiman memberitahu mahkamah permohonan untuk bercerai difailkan kerana pasangan itu tiada persefahaman dan gagal menyelesaikan perbalahan yang berpanjangan.


“Pasangan itu tidak dapat menjalani kehidupan suami dan isteri serta pernikahan mereka juga tidak bahagia. “Mereka masih tinggal serumah tetapi sudah tidak tidur bersama. Pelbagai usaha dilakukan termasuk dibantu keluarga kedua-dua pihak, tetapi tiada jalan penyelesaian dicapai,” katanya.


Zainor Rashid selepas mendengar lafaz itu, mensabitkan gugur talak satu kali pertama terhadap Nana dan memerintahkannya beredah selama tiga kali suci.
Beliau juga memerintahkan perceraian itu didaftarkan di Pejabat Agama Daerah Petaling dan surat nikah pasangan terbabit dibatalkan.

Sein dan Nana mendirikan rumah tangga pada Julai 2006 dan dikurniakan dua cahaya mata Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, ________________________________________________________________________________
Da baca kan.. Ok la sebenarnya bukan salah program realiti tu yg menyebabkan mereka bercerai. Walhal ramai lagi orang yang bercerai setiap hari. Cuma yang bezanya orang biasa ngan orang yang dikenali. Tu je. Artis mmg jadi tumpuan la bila bercerai la, gaduh la, kahwin la, bersosial la dan macam-macam lagi. Byk cara untuk selesaikan masalah cuma sama ada mereka ingin selesaikan atau pun tidak. Kaunseling Perkahwinan dapat selesaikan masalah jika dibarat tetapi kat tmpt kita ni bila pasangan seek for counseling they tend to judge.. OMG. Teruk kan. Lagipun masyarakat kita masih kuat dengan "Jangan Buka Pekung di dada". Ini bukan masalah pekung dibuka atau tidak tetapi mereka haruslah bijak untuk membezakannya. Dimana ada kemahuan, disitu ada jalan.

SUMBER:BERITA HARIAN

P/S: PENCERAIAN... SUDAHNYA ANAK-ANAK MENJADI MANGSA.
0 Comment for "Puaka Program Realiti Sehati Berdansa"

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top