You don’t have to be big. You have to be remarkable

Sabtu dah Tiba

Salam Semua...
Isnin ari tu terasa mcam lambat je nak ariIsnin ari tu terasa mcam lambat je nak ari jumaat..
Tup-tup ari ni da hari jumaat. Hari ni la ari yang paling aku tunggu minggu ni...

Entri kali ni adalah perkongsian kehidupan peribadi aku yang akan aku jadikannya sebagai tatapan di hari tua. Cewah tua tu.. Apapun sem kali ni aku perlu menjalani praktikal di sebuah IPT yang aku pilih selama 4 bulan. Seriously ni kali pertama aku pergi keje. Selama ni aku tak pernah keje. If nak keje pun kampung aku bukannya ada keje pun. Mama pun tak bagi keje..

Minggu ni adalah minggu pertama aku praktikal.. Jujurnya aku katakan bahawa ianya sangat letih dan aku mcam orang yang culture shock. Memang sangat letih ari first masuk keje. Second day tu aku da rasa give up sikit. Hehe.. Sebabnya aku tak cukup tido tu yang rasa give up tu. Mana taknyer.. Letih la. At least bagi la aku tido lama sikit. Tapi dengan mendapat sokongan daripada Lurviey aku ok la balik. Aku perlukan sokongan dan suntikan semangat daripada Lurviey aku. Pkul 12.30 tgh malam aku call ckp nak jumpa Lurviey aku. I dont care, apa yang penting aku dapat jumpa sebab aku nak luahkan apa yang aku rasa. Memang terasa sangat-sangat letih.

Hari ketiga kena stay back till pkul 1030 malam. Agak bengang jugak la kan sebab sampai malam. Aku ingat dapat la balik awal rest nak tido tapi lain lak jadinya. Apa boleh buat terpaksa la aku pergi. Hari keempat rasa better sikit sebab hari khamis (semalam) pergi ke sekolah untuk Career Talk di sekolah Sentul. Then finally hari ni pergi dengan proposal yang separuh je siap. Da la kena tunjuk hari ni. Kononnya masuk keje pagi tadi nak buat sampai siap then dapat mesej untuk hadir staff meeting. Emm terpaksa la pergi. After meeting tu baru la dapat buat balik proposal tu. Akhirnya siap jugak proposal aku tapi tak tahu la kan. Takut ayat tunggang langgang. Tapi apapun ari ni akan berlalku dan aku menanti hari esok untuk berehat dengan semaksimum yang boleh dan settle kan apa yang boleh aku settlekan. Hope cuti sabtu ahad ni adalah masa utk aku blogging. YEhaaa.. Sok cuti...

P/S: TAK SANGKA AKU DA AKHIRNYA MINGGU PERTAMA TELAH PUN BERLALU. AKU MASIH LAGI DALAM PROSES PENYESUAIAN DENGAN TMPT KEJE DAN APA YG PENTING HANYA ADA 13 MINGGU JE LAGI UNTUK COMPLETEKAN 500JAM .
Tag : personal
1 Comment for "Sabtu dah Tiba"

good luck with ur new job!
biasa la tu.. arip kena isi gas air-cond 12 tghari dekat atas bumbung kilang.
rasa macam nak tembak ja manager
haha!

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top