Special Offer

Author

Berhenti Berharap

Salam Semua...

Malam ni rasa sunyi sangat.. Tetiba je... and tanpa arah tujuan aku pun menaip la entri ni... Dalam penuh kesyahduan malam dengan hati yang pilu dan rasa keperitan yang menusuk kat hati aku yang nampak macam kuat tapi aku lemah... No!!!!!!!!!!!! Tidak!!!!!!!!!!!! Aku kuat.... (rationalization +denial)..

Berhenti Berharap...
Ye memang aku mula berhenti berharap.. Berharap pada yang tak pasti.. Ketidakpastian yang meninggalkan parut yang dalam kat hati aku. Emm.. aku banyak rationalize diri aku even aku tahu tu hanya untuk menyedapkan rasa hati. Itu bukan menyelesaikan keadaan. Masalah? Ye memang masalah boleh diselesaikan tapi bagaimana pula jika masalah yang sedang kita hadapi melibatkan dua pihak? Dan bagaimana pula hanya sebelah pihak sahaja yang menyedari akan masalah tersebut. Tak guna jugak kan.. Sigh**
Berhenti Berharap...
Bile keinginan dan keperluan tidak dipenuhi aku da mula give up.. dan tak nak lagi mengharap.. Aku da letih berharap... Apa yang pasti aku kena bergerak sendiri untuk memenuhi keperluan yang aku inginkan.. Harus bergantung pada diri sendiri.. So untuk menyedapkan hati aku yang lara ni.. Malam ni aku layan lagu SO7...


Jom layan..BERHENTI BERHARAP- CONCERT SO7

Aku tak percaya lagi
Dengan apa yang kau beri
Aku terdampar disini
Tersudut menunggu mati
Aku tak percaya lagi
Akan guna matahari
Yang dulu mampu terangi
Sudut gelap hati ini

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat
Kenapa ada derita
Bila bahagia tercipta
Kenapa ada sang hitam
Bila putih menyenangkan
Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku salutkan kemenanganmu
Woo...

Kau ajarkan aku bahagia
Kau ajarkan aku derita
Kau tunjukan aku bahagia
Kau tunjukan aku derita
Kau berikan aku bahagia
Kau berikan aku derita
Haa...Haa...

Aku pulang...
Tanpa dendam
Ku terima kekalahanku
Rebahkan tangguhmu
Lepaskan perlahan
Kau akan mengerti
Semua...

Aku berhenti berharap
Dan menunggu datang gelap
Sampai nanti suatu saat
Tak ada cinta kudapat

Ari ni.. aku sudah berhenti berharap.. tak guna berharap kerana mengharap pada yang tak pasti.. Keperluan tidak dipenuhi.. I have to move on to fulfill my own needs... Kesedaran itu penting untuk berubah. Aku tak dapat mengubah sesiapa pun dalam dunia ni melainkan apabila seseorang itu sedar bahawa ianya adalah masalah.. Follow the flow or against the stream??? Emmm...

P/S: MOOD SENTIMENTAL, JIWA KACAU, TANGKAP LELEH..








Tag : personal
2 Komentar untuk "Berhenti Berharap"

berjiwa plak dye.. hehe..
tp mmg sedap n meaningfull lah lagu berhenti berharap..

sabar yer... Allah bersama orang-orang sabar.

kadang kita perlu berhenti berharap untuk sesuatu benda supaya kita dapat melihat ruang yang lebih luas di luar sana :)

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top