You don’t have to be big. You have to be remarkable

Put Yourself in Others' Shoes

Assalamualaikum

Entri luahan perasaan.. Luahan perasaan? Yes.. luahan perasaan buat manusia yang tidak berhati perut and bercakap guna kaki. Mungkin kepalanye di lantai. Entri ini susulan daripada entri [Pray for Ahmad Adam Syukri]

Kenapalah manusia ni tak pernah letakkan diri mereka di tempat orang-orang yang sedang diuji oleh Allah. Tak sedar ke yang hidup die tu hanya pinjaman. Nikmat-nikmat yang die ada tu hanya pinjaman je and anytime je boleh ditarik. 


Bile melihat orang lain ditimpa musibah bleh plak ckp 'padan muka, semoga cpt mati,rasakan kau'. Hey apa ni. Peeps.. Wake up la.. Sedar sikit. Istighfar.. Ya Allah.. Apa jenis manusia kau nih.. Even binatang yg cedera pun tahu mengasihi sesama sendiri. Inikan pula manusia. Ramai manusia mampu bersimpati, tak ramai yang empati.

As human being, shud be berdoa la agar mereka yang ditimpa musibah dan sedang diuji ni kuat, disembuhkan dari penyakit, diringankan ujian etc....Jangan cepat menjatuh hukum (judge) pada orang. Siapa kite nk jatuh hukum pada orang. 

Mungkin hari ni orang tu sedang diuji dan mungkin esok anda plak. Terlajak perahu boleh undur, terlajak kata.. lu pikir la sendiri. 

Entri [Pray for Ahmad Adam Syukri] telah pun di update tadi. Pages yang lama telah di hack oleh orang yang busuk hati dan tidak bertanggungjawab. So aku da letak link pages baru.

Entri ni bukan entri bajet bagus :P 
Semoga mereka yang 'mulut cantik' itu cepat kembali ke pangkal jalan. Jangan mengambil kesempatan di atas kesengsaraan orang lain. Belajar untuk berempati. ;) Tak luak apapun jika ada sikap empati dlm diri. Sekian..


P/S: Biar mulut tak cantik tapi berbudi bahasa. Betul tak??


18 Comment for "Put Yourself in Others' Shoes"

setuju... biar mulut tak cantik tapi berbudi bahasa... biar muka tak cantik tapi budi pekerti terjaga... hehehe..Pray for Adam..

rambut sama itam ati lain2 kn nani..huhu

Hmmm..tak suka orang macam tu. betul lah orang tua-tua cakap rambut sama itam hati lain2..

macam-macam jenis perangai sekarang ni. takut pun ada. memang kena berhati-hati nak memilih kawan.

manusia ni mmg macam2 doakan yg terbaik utuk adik adam!

xfahamkan, manusia skrang ni..
entah apa yg di dengkikan entahlaa..!

ooo Chenta tau ... dia dengki sebab kasut dia berlobang .. kasut orang lain cantek ..
nak curik lah tu ...

O_o

haish..mcm2 perangai manusia nie..

mcm2 perangai manusia...

*ooo tinggi jugak nani yer.. akak 165 je.. :-)

*bila kontrak nani dah nak expired, nani anto emel, apply lagi sekali macm yg 1st... jgn lupa gtau nani nak renew n kontrak sblm ni msh lg on... at least dia tau yang kita dah bekerjasama dgn dia.. senang lah sikit.. xda dia nak pk byk2.. hihii

manusia2. x serik2 dengan mengata orang

Mulut tempayan kita boleh tutup tapi mulut manusia ... semoga mereka cepat2 lah berubah. Doakan yang terbaik untuk orang lain. Jangan asyik nak mengata je.

*note to self too*

tu kata2 org yg tak bersyukur.

kesian kan adik adam.

xske org mulut perasan cntik..ee...

Ya Allah kesian adam...kenapa la manusia ni mulut xreti nk jg lansung....

aiseh dunia kalau takdok org cenggini tak lengkap..huhu..mcm mana bleh takder hati..sbb amalan siklah dok jga tepi kain n dengki kat org lain.nak2 org yang sedang diuji.bukan nak meringankan malah menyusahkan..alahai sesungguhnya Allah sentiada ada melihat.dia tak sedar tuh..

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top