Special Offer

Author

Zuhud dan Tamak

Assalamualaikum

Salam Sayyidul Ayyam. Tertarik dengan satu hadis yang aku baca dlm tab aku pagi tadi jadi aku share kat sini. 

Seorang sahabat datang kepada Rasulullah S.A.W dan bertanya "Ya Rasulullah, tunjukkan kepadaku suatu amalan yang bila aku amalkan nescaya aku akan dicintai Allah dan manusia." Rasulullah S.A.W menjawab " Hiduplah di dunia dengan berzuhud, maka kamu akan dicintai Allah, dan jangan tamak terhadap apa yang ada di tangan manusia, nescaya kamu akan disenangi manusia". (HR Ibnu Majah) 

P/S: Seram aku melihat mereka yang menjadi hamba duit. Aku harap aku tidak tergolong dlm kalangan mereka. Dan moga kalian yang membaca ini juga bukan seorang hamba duit. =)


20 Komentar untuk "Zuhud dan Tamak"

Sapa Gila Blog Kat Sini ? Nak Tingkatkan Followers Korang Sampai Naik Mendadak ? Jom Join Segmen Baru Ni (!) :)

http://www.cikfie.com/2012/12/segmen-aku-gila-blog.html

Salam Jumaat Nani..moga kita tidak tergolong dalam golongan itu. Ameen

dya pun harap dya x tergolong dlm kalangan org mcm tu..

salam.

Harap2 kita bukan dalam golongan macam tu ye naniey :)

in shaa Allah..moga kita semua tidak tergolong dalam golongan tersebut..=)

pikir hanya untuk keperluan..=)

salam jumaat nani...semoga kita dijauhi...

duit bukan segala-galanya tetapi semua skrg ni perlukan duit..
sbb tu masing2 kejar duit.. kalau x, tak boleh hidup :)

salam jumaat.. harap kita semua tak tergolong dalam golongan gila duit tu.. amin.. :)

duit tak menjamin apap2 bila kita ke alam sana...

semoga kita tidak tergolong dalam golongan itu ;D

akak pun x nak tergolong dalam golongan tue

Harap akak x jd hamba duit...
Tido hotel kat sini

amin moga kita tidak tergolong..salam jumaat nani..lambat ayu terjah hari ni..huhu

minta di jauhkan dari mengejar dunia semata2:)

semoga kita semua tak tergolong dalam golongan mcm tu

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top