You don’t have to be big. You have to be remarkable

Review Althaea Rosea Stem Cell Vitamin H Facial Mask Untuk Kawalan Sebum

Assalamualaikum

Secara ringkasnya, fungsi utama sebum adalah untuk melembabkan, melicinkan dan melindungi kulit dan rambut. Pengeluaran sebum yang sihat adalah penting dan fungsi normal kulit sebagai organ perlindungan. Komposisi dan kadar pengeluaran sebum berbeza antara individu, dan ia juga boleh berubah-ubah bergantung kepada individu. Tahap sebum normal membantu mengekalkan kulit yang sihat, dan sebum yang tidak normal akan leads to masalah lain seperti jerawat! 



Jerawat sering dikaitkan dengan penghasilan sebum yang berlebihan yang membuatkan liang roma tersumbat da seterusnya.. Tadaaaa. Jerawat tumbuh! Huh.. 



Actually berminat dengan mask ni sebab claims mampu mengecilkan pori and the best thing is FREE PARABEN, ALCOHOL & LANOLIN. Selain itu, mask ni claims untuk membantu menyeimbangkan tahap kelembapan kulit serta membantu untuk mengawal sebum. Kandungan Vitamin H membantu untuk mencegah jerawat serta mengecilkan liang roma (pori).


My Review
  • Bau yang wangi kalau dihidu. Kalau tak hidu biasa biasa je bau nye (natural) 
  • Sheet die agak besar sedikit dari muka saya. 
  • Sheet yang tebal (compare to Beauty Diary Mask) dan mudah terkoyak (masa nak betulkan mask then tertarik terus koyak)
  • Muka rasa fresh sangat sangat kulit muka after remove mask sheet. (sangat bagus untuk kulit kusam tak bermaya!)
  • Pori-pori tiada perubahan (baru pakai sekali je so tak boleh expect terus kecil)
  • Even though kat depan tertulis free alcohol bile go through kat ingredients ada Benzyl Alcohol (ada sesiapa yang boleh clarify?)
  • Harga dalam RM3.90++
  • No paraben. Yeayy..
Repurchase? Yes/Maybe


Mask ni saya pakai last week hari Jumaat. Semalam saya pakai SimplySiti Dermagic Relaxing Mask. Nanti saya update review best ke tak. 
0 Comment for "Review Althaea Rosea Stem Cell Vitamin H Facial Mask Untuk Kawalan Sebum"

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top