You don’t have to be big. You have to be remarkable

Tumbuhan Hijau dan Tumbuhan Berbunga

Assalamualaikum....

One of my kesayangan. Pokok hijau! Dulu bela ikan dah serik. Tidur tidur ayam sebab nak pastikan dua ekor ikan tu hidup. Akhirnya mati jugak. Pernah berkeinginan nak bela sugar glider dan guinea pig tapi setelah difikir-fikir, cancel. Akhirnye bela pokok la senang. Bawak dari rumah. Pokok ni ada kat sinki rumah. Then mintak dengan mama nak bawak sebab nak ada elemen fresh dalam bilik. Saya lebih suke pokok hijau dari pokok bungan sebab hijau itu sejuk dan menenangkan. Dan orang personaliti seperti saya yang organize sangat tak suke tengok pelbagai warna yang bercampur-campur kat laman. Mudah rasa rimas dan sesak nafas! Kalau nak jugak kena kategorikan pokok dulu. Kalau warna merah, kena duduk kat warna merah. Kalau purple dengan warna purple kalau pokok hijau dengan geng pokok hijau je. Tak boleh campur-campur.




Pokok yang makin membesar. Tak sabar nak tunggu pokok ni besar dan nak alih dalam balang ikan yang bulat tu. Tapi disebabkan pokok ni macam dah banyak sangat daunnya, jadi saya pisahkan jadi dua macam kat bawah ni.



Kalau balik kampung, silap-silap packing bawak balik jugak pokok ni. Seminggu dua kali kena tambah air. Nanti nak beli pokok hijau yang lain pulak. Oh ye, sebut pasal pokok hijau ni, saya nampak member saya post kat facebook and ada yang komen pokok yang die letak kat meja ofis tu beracun. Pokok saya ni tak kan?? Lol...

Good night! Have a great weekend. My sabtuday biasa-biasa ajeee.. Tengok movie, workout and update data yang masih pending. Kang marah pulak big boss keje tak siap. Curi masa kejap update blog hari ni. Nak sambung balik update hingga pukul 12 then movieeee timeee..
0 Comment for "Tumbuhan Hijau dan Tumbuhan Berbunga "

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top