You don’t have to be big. You have to be remarkable

Kaedah Rawatan Rambut Gugur Dengan Dermaroller

Treatment Rambut Botak | Rawatan Rambut Botak Dengan Dermaroller | Saiz Jarum Dermaroller Untuk Rambut Botak | Cara Guna Dermaroller Untuk Kepala Botak | Harga Rogaine Untuk Rambut Botak

Dermaroller Malaysia, Dermaroller Price, Acne Scars Malaysia, Dermaroller Online Malaysia, Dermaroller Malaysia Review, Dermaroller Watson Malaysia, Dermaroller Treatment Malaysia, Dermaroller Malaysia Murah

Assalamualaikum 


Masalah rambut gugur dan menipis kemudian menjadi botak memang memalukan bagi sesetengah individu yang menitikberatkan penampilan diri. Microneedling bukan sahaja membantu menyelesaikan masalah parut berlubang, parut biasa, pori-pori besar, selulit, strecth mark, tetapi dapat membantu masalah rambut gugur dan botak! 


Tips untuk home treatment dermarolling bagi masalah rambut gugur dan botak 

  • Saiz- Adalah penting untuk memilih saiz yang sesuai untuk digunakan dikepala. Bagi home treatment kalian boleh guna saiz 0.25mm-0.5mm (beginner). Untuk product absorption kalian boleh guna saiz 0.25mm-0.3mm dan untuk hair regrowth kalian boleh guna saiz 0.5mm. Untuk saiz 0.5mm kalian boleh guna seminggu sekali atau sebulan sekali (khas untuk kepala sahaja)
  • Untuk rawatan rambut perempuan (rata-rata perempuan berambut panjang) penggunaan derma stamp lebih sesuai berbanding dermaroller. Ini bagi mengelakkan dari rambut tertarik semasa rolling session. Namun jika kalian ingin menggunakan dermaroller, basahkan rambut untuk memudahkan proses rawatan.
  • Penggunaan dermastamp mengambil masa yang lebih lame berbanding dermaroller. 
  • Pakai produk khas untuk masalah rambut seperti Rogaine, Minoxidil di kulit kepala. 
  • The best result untuk atasi masalah rambut gugur dan botak ni = dermarolling + product 
  • Semasa rolling di kepala, kalian tak perlu 'menekan'. Hanya moderate pressure sahaja sudah cukup.


Minoxidil dan Rogaine merupakan produk untuk pertumbuhan rambut yang disyorkan oleh dermatologist dan harga untuk Minoxidil boleh dapat serendah RM60 dan untuk Rogaine RM300++.


Feedback customer Derma Roller Malaysia




Bagi kalian yang berminat untuk menyelesaikan masalah rambut botak dan rambut gugur dengan dermarolling boleh Whatsapp 0179656087 atau PM di http://www.facebook.com/dermarollermsia .


1 Comment for "Kaedah Rawatan Rambut Gugur Dengan Dermaroller "

Salam Naniey kak M is back... Sudi2 ziarah my blog nanti..

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top