You don’t have to be big. You have to be remarkable

Kesan Pakai Contact Lense Koyak Sedikit

Kesan Pakai Contact Lense Koyak Sedikit | Contact Lense Tertinggal Dalam Mata | Contact Lense Murah | Apa Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Memakai Contact Lense


Assalamualaikum

Pakai contact lense mahal yang koyak sedikit? A big NO NO ye. Mahal ke murah ke janganlah pakai. Sayang la mata tu. Buta tak pasal pulak sebab pakai contact lense. Pada anonymous yang mencari info pasal contact lense koyak ni janganlah pakai.


Pemakaian contact lense yang koyak boleh menyebabkan masalah pada kornea dan for sure sakit dan boleh menyebabkan infection. Desperate macam mane sekalipun jangan pakai!! Pakai sebelah sahaja contact lense boleh menyebabkan anggaran jarak tidak tepat. Jadi kena la ada backup contact lense. Standy in case ada problem, masih ada yang lagi. Tak pun bawak cermin mata. Kalau contact lense yang melaram yang tak de power, if terkoyak tak payah la mengada-ngada nak pakai sekadar nak nampak cantik comel, vogue ok. Beli je yang lain.

Contact lense tertinggal dalam mata? Uishhh seram.. Boleh baca entri Kak Farah kat sini -> https://goo.gl/ePx8XX . Saya pernah terlupa nak tanggal contact lense then pergi cuci muka dan contact lense tu terlekat kat biji mata. Fuhhh risau saya takut buta. Nasib baik dapat keluarkan. Lepas dari peristiwa tu, setiap kali balik memang terus tanggal contact lense dulu baru cuci muka. Contact lense memang saya beli kat kedai spek. Ada yang jenis color-color adik yang bagi dan die pun beli kat tempat jual spek. Kalian boleh juga baca entri 'Apa Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Memakai Contact Lense' di sini - https://goo.gl/wVsdSJ . Sekian sahaja sharing is caring kali ni. Happy weekend everyone!


0 Comment for "Kesan Pakai Contact Lense Koyak Sedikit"

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top