You don’t have to be big. You have to be remarkable

Romantisnye Fantasi Percintaan

Salam Semua..
Ari ni nak relax2.. sok tak sabar nak pergi keje.. da boring duk kat bilik ni... nothing to do except baca buku and tido.. Byk lagi benda2 penting nak fikir.. So mlm ninyer entri adalah fantasi percintaan.. Emm apa tu fantasi percintaan... Hehe.. semestinye setiap orang ada fantasi percintaan yang tersendiri. Tapi aku boleh jamin la tak semua fantasi percintaan tu korang dapat kat alam realiti ni..
Tgk gambar kat bawah ni... Auww... Sweetnyer...
Romantik kan.. Hehe. Tapi ingt bukan semua pompuan suka lelaki romantik dan bukan semua lelaki sukakan pompuan romantik.. So better check first la gaya bercinta partner korang.. Nnti kang korang je terhegeh2 last-last diri sendiri yang sakit.  Setiap orang lain pemikiran dan pandangan terhadap apa tu romantik. Emm bagi aku romantik tu adalah semula jadi.. Tak perlulah buat2 romantik sebab akan nampak buruk.. Tapi yang semula jadi romantik tu teruskan la..Korang (lelaki) sememangnye akan disayangi wanita yang strong emotional part. Tapi kalau korang nak romance2 ngan wanita yang gaya cintenya cinta logikal korang bersiap sedia la dengan kata2 rejection eh..


Kenapa fantasi tu indah dan tak seindah realiti. Adakah manusia meletakkan high expectation pada something or someone ataupun sememangnya keperluan dan keinginan manusia tu tak dipenuhi menyebabkan manusia rasa down?? Dan paling teruk bile manusia mula lost dari reality.. Ini akan menyumbang kepada masalah kesihatan mental. Begitu juga dalam cinta. Dalam cinta kejujuran dan kepercayaan tu penting. Bile ada kejujuran dan kepercayaan tu barulah boleh memahami pasangan masing2. Tapi bila percaya da tak de buat apa nak faham. Buat letih je kan.. Kadang tu aku tgk ada certain situation sorang lebih baik daripada berdua dan ada situation yang berdua lebih baik. Tapi tu depends pada individu la.

Hidup kat alam fantasi kadang kala buat kita bahagia sangat even realitinye kite sangat2 sakit.. Tapi tu pilihan individu la.. Tapi bagi individu yang strong sense of self dorang tahu macam mana nak pastikan diri mereka ni tak dikawal oleh pasangannya.. Mengawal tu biarlah bertempat kan.. Kalau da over sangat mengawal pasangan pun akan rimas.. Setiap langkah rasa terbatas kan..

Tapi ada je realiti yang indah tapi susah la nak capai seperti apa yang ada kat fantasi tu. melainkan kedua2 pasangan tu dapat memenuhi fantasi mereka di alam realiti.. Jika apa yang difantasikan tu tak direalisasikan mungkin individu itu mempunyai dua pilihan..

1. bergerak untuk merealisasikan fantasinye- cari pasangan baru dan bina hubungan yang baru
2. terus kekal dan mungkin mengharapkan sesuatu yang tak pasti- kesannya individu tu tanggung sendiri.

tadaa... so dalam hidup manusia memang perlu buat pilihan dan setiap pilihan tu adalah daripada tanggungjawabnye ke atas diri sendiri.. ni adalah pendapat peribadi aku plus teori2 yang berkaitan...

P/S: TAK SEMUA APA YANG DIHARAPKAN MANUSIA AKAN DAPAT TAPI MANUSIA AKAN SENTIASA MENCARI UNTUK MENCAPAI KEPUASAN DIRI SENDIRI.
2 Comment for "Romantisnye Fantasi Percintaan"

te mmg btul. we have choice make decision. but the point is pasangan kena sling mmhami, dan mendlmi perasaan masing2. bru la lebi mngnali isi hati psnagn.

Merungkai Misteri Peradaban Kota Troy

cinta yang logikal 2 mmg kena ngan BADAK...hihihi

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top