Special Offer

Author

Sisi Kehidupan

Assalamualaikum

Kehidupan... Apa tu kehidupan? Orang selalu ckp "disini aku kenal erti kehidupan", "aku lebih tahu erti hidup dari kau". Tak kisah la apapun.. Aku pun selalu jugak ckp kat situ aku belajar erti kehidupan. Definisi bagi aku tentang erti kehidupan adalah aku belajar susah payah tentang erti hidup sedangkan org sebaya ngan aku riang ria suka suki melompat ke sana ke sini and aku??*definisi peribadi Kalau kite tgk org yg lebih dari kite maka mula kite tidak rasa puas hati tapi cube lihat org dibawah kite, baru kite tahu nk bersyukur. 

Nyawa kite bile-bile je Allah boleh cabut. Kite sendiri pun tak tahu kite hidup sampai bile. Kehidupan dunia kehidupan sementara. Nikmat dunia nikmat sementara. Tapi ramai yg lupe tujuan kite dilahirkan. Aku juga kadang kala alpa, lupa akan perjanjian aku di alam roh sebelum dilahirkan ke dunia.Kadang kala manusia tergelincir, tapi itu bukan alasan kan? So... WAKE UP!!!!!!!!!!





 P/S: Memperingati diri sendiri.. :)
Tag : emovere
3 Komentar untuk "Sisi Kehidupan"

betul..! setuju sgt dgn nani, pasti akan ada sekelumit rasa tidak puas hati, tapi kita tak boleh ikut org, kita kena jadi diri sendiri.

maka belajarlah dari kehidupan.

nur pun kadang2 tertnya juga, apa persiapan rohani yang akan di bawa kalau kita masih mengikut hawa nafsu atau terlalu ikut kawan..?

better jadi diri sendirikan,..

ya jaga diri sendiri duluu. hehe.
jom join segmen pka nakk?

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/05/segmen-pka-rahim-blog-cute.html

tq :)

ayu sokong naniey...kehidupan singkat ja hargai sebelum terlambat ;-)

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top