Special Offer

Author

Harga Terima Kasih

Assalamualaikum

Selamat hari Selasa semua..Semoga hari Selasa ni lebih baik dari semalam, lebih produktif dari semalam,Amin.. 
Short entri mengenai harga ucapan terima kasih. Daripada pemerhatian aku, ada segelintir makhluk yang susah sgt nk mengucapkan terima kasih. Kedekut betul. Susah sgt ke nak ucap TERIMA KASIH. Nak ucap terima kasih perlu tgk status jugak ka? 



Alangkah bahagianya si tukang sapu kalau kite mengucapkan terima kasih kerana telah mencuci pejabat kite, hostel kite. Alangkah bahagianya pemandu teksi,bas kalau kite mengucapkan terima kasih kerana telah hantar kite ke destinasi dengan selamat. Bahagia tak? Kalau waiter hantar makanan/minuman tu ucap la terima kasih. Jangan kedekut la. Tak luak apapun harta benda korang. *tapi kalau jenis yg kurang ajar tu mmg tu yg mdtgkan kemarahan kn? Dengan ucapan terima kasih mampu buat orang tersenyum gumbira. Ye la kepala duk berserabut nak cuci toilet yang kotor, kite ucap terima kasih. Senyum lebar mak cik cleaner. Kan bahagia tu bile kite mampu buat orang muke ketat senyum. :) 

Ada orang jenis ucap terima kasih bile member2 belanja makan kat restoran mewah. Time tu baru keluar ucapan terima kasih. Huh.. Tak paham betul aku manusia macam ni. Salah parent tak ajar or memang jenis tak terima ajaran?

Alang-alang kat entri ni aku nk pesan kite for those yg suke menghina orang yang keje mcm mak cik cleaner tu. You dont have right utk judge her/him. Please la. Apa yang ada pada diri kite tu pinjaman je. Jangan megah sangat bile belajar tinggi, pangkat tinggi lepas tu senang2 nak hina orang bawahan.

P/S: Sambil up entri sambil mengingati diri sendiri. Manusia kan mmg perlu saling ingat mengingati :)
8 Komentar untuk "Harga Terima Kasih"

dah terbiasa ucapkan terima kasih kat org...bila mint anak tlg ambil brg mesti Mrs Velentine akan ckp terima kasih

betul tu.. deqla pun suka je ucp terima ksh..bukan ssh pun..

sgt setuju !
ape salahnye kita ucapkan terima kasih.bukan habis pon terima kasih tu.hihi

betul tu... kalau sy dah bersusah payah buat sesuatu utk org tu, lepas tu org tu ucap terima kasih, sy rase cukup bahagia... umpama usaha kita ni dihargai...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/daftar-pemilih-pilihan-raya.html

betul...setuju dgn nanie..pelik dgn org yg susah sgt nak ucap terima kaseh ni..!

belajar pandai2 tapi xreti2 lagi..ish2..!geram..!

padahal bkn susah pun nk ckp terima kasih kan.. elok je.. rs mcm lbh sopan bila ucap pkataan tu

jom kita jadikan 'terima kasih' sebagai budaya :)

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top