You don’t have to be big. You have to be remarkable

Kasut Kulit Babi

Salam Semua...

"AHH.... Selesanyer pakai kasut kulit ni.. Lembut sgt2..Jalan macam tak jejak bumi (erkk... maksud aku lembut sgt smpi pijak bumi yg kasar ni x terasa ibarat naik BMW la pecut laju pun tak terasa.. "


Entri kali ni just nk memberi peringatan sebelum membeli kasut kulit. Tak salah ingat mengingati kan  Semalam post aku pasal high heels... Ye la aku salah seorang penggemar high heels tapi tak berkesempatan nak shopping banyak2.. So after siap post tu tetiba ingat lak pada ex-rumet aku dulu.


One day die balik then check kasut die then die cakap kasut tu daripada kulit babi (B). Agak kasarkah aku cakap tuh.. Apapun aku mintak maaf la if mcm kasar. Emm.. berbalik pada kisah kasut kulit ni. Sebenarnya ramai yang tak tahu mungkin ada yang di beli tu diperbuat daripada kulit B. Jadi adalah penting untuk para pembeli before beli tu check dlu kulit kasut tu macam mana. Tak susah pun nak check.


Kalau kita tgk kasut yang diperbuat daripada kulit B ni ada tiga titik dalam satu tompok. So jika korang beli kasut then nampak ada tiga titik satu tompok TOLONG JANGAN BELI ( bagi orang ISLAM) sebab tu adalah kulit B. Biasanya kasut yang diperbuat daripada kulit B ni adalah sangat murah jika dibandingkan dengan kasut kulit yang diperbuat daripada kulit binatang yang lain. Selain tu kulit B ni dipasang di dalam bahagian kasut sebab dia lembut dan paling banyak pada kasut kanak-kanak perempuan dan juga kasut wanita. Bagi wanita suka shopping time mega sale tu please take note sebab biasanya yang murah terlampau ni biasanya kasut yang diperbuat daripada kulit B. Tapi tak semestinya jugak. Apa yang penting anda check la ek. Dekat handbag jugak perlu dicheck. Namun, awas untuk kaum lelaki coz mungkin kasut atau sandal yang anda pakai tu ada yang diperbuat daripada kulit B. Tak salah kalau kita check. Cegah sebelum kena.


Kasut daripada kulit B banyak terdapat di :

1. PERANGIN MALL
2. BUKIT JAMBUL
3. GURNEY PLAZA
4. KOMTAR
5. SUNSHINE
6. GAMA
7. PACIFIC
8. SOGO
9. QUEENSBAY

Mesti ramai yang suka shopping ni kan lagi2 kat SOGO tu selalu je ada MEGASALE. Harga Runtuh semua rambang mata tapi ingat jgn rambang mata sampai tersalah beli dan tertipu..

ni la tiga titik satu tompok yang aku ckp tadi. Mungkin benda ni ada yg da tahu dan masih ramai yang belum tahu dan tak amik berat pun ttg apa yang dorang pakai.








Jadi korang da pun tgk mcm mana nak kenal kasut kulit yang diperbuat daripada kulit B ni kan. So apa lagi g la check. Mana la tau ada ke. Aku da check da ksut aku. Bebas.. :)

Sumber: Laman Emjay.
P/S: APA YG PATUT KITA LAKUKAN UNTUK MEMBENDUNG PENJUALAN KASUT KULIT B NI. NAK ASINGKAN KE?? BAGUS JUGAK KAN??

3 Comment for "Kasut Kulit Babi"

oowwwwhhh.macam tu eh, haih, ingat sogo bebas dari B..hish hish

Aiseh.tq nani.memg info brtbg akak.akakni pxh nk beli kasutsb memg kaki jenis senctip.sn hanya ada beberapa pasangjer..tp xpernh cek.bla bca nh,terus cek.mujur xda

ooo camgitu... thanks share naniey :-)

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top