You don’t have to be big. You have to be remarkable

Pembayaran Online Dengan Kad Debit Maybank Di Sekat

Kad Debit Maybank Di Sekat | Kenapa Payment Failed Sedangkan Akaun Ada Duit | Bayaran Debit Dengan Kad Maybank | Shopping Online Dengan Debit Kad 


Assalamualaikum
Mulai Jan 2016, Maybank menyekat transaksi online untuk debit kad. Malam kelmarin nak buat pembayaran tetiba failed. Barulah teringat SMS yang saya terima bulan lepas mengenai transaksi debit akan disable mulai Jan 2016. Haishhh terasa leceh pulak bile nak kena call Maybank ni. Antara sebab yang customer servis (CS) bagitau penyekatan tersebut adalah untuk mengelakkan daripada online gambling, forex, memang tak dibenarkan.

Kemudian saya cakap dengan CS untuk aktifkan kad debit untuk buat pembayaran online. So lepas dah pengesahan semua dilakukan, boleh la buat payment. Belum settle lagi masalah tu sebab limitnya RM500 je. CS cakap kena login M2U untuk tukar limit dulu. Alang-alang call, terus suruh aktifkan dua kad terus sebab selalunya akan rotate guna dua kad ni untuk pembelian online luar Malaysia. Tak berani nak guna CIMB sebab charges die macam mahal sangat (pernah terkena beberapa tahun lepas).  

BAGI KALIAN YANG ADA MASALAH NAK BUAT PAYMENT TAPI TAK LEPAS SEDANGKAN DUIT CUKUP BOLEH TUKAR BAHAGIAN LIMIT DALAM MAYBANK2U.

Payment failed.
Reason :Your bank does not authorize this payment.
Suggestion:
1) Please check whether there is enough money or credit limit in your bank account;
Tips: pay attention to the currency of your order and the currency of your bank account. When you calculate, make sure they are converted into the same one.
2) Please contact your bank to check why they declined your payment;
3) Or you can try another card or payment method.
Oh ye.. Kad debit boleh juga di aktifkan melalui SMS 
SMS : ONCNP {jarak} 12 digit No. IC anda tanpa perlu tanda sempang) hantar ke 66628 

Saya prefer call terus lebih mudah nak tanya jika ada sebarang kekeliruan dan juga masalah. Happy #madnessmonday ! 

Khas untuk blogger yang nak cari side income mudah dengan boleh jemput la join saya kat [SINI]


0 Comment for "Pembayaran Online Dengan Kad Debit Maybank Di Sekat "

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top