You don’t have to be big. You have to be remarkable

Home Remedies DIY Lemon + Baking Soda Mask


Assalamualaikum...

Kinda funny and weird when you put baking soda on your face. What theeee... Tapi ramai yang bagi positive feedback when they applied on their face to fade away the acne scar and also to minimize acne. Tak weird pun for those yang suffer dengan acne sebab these peeps mesti akan cari solution to get rid the pimples and scar etc. 



Last year masa bulan puasa selalu juga saya sapu kat muka dengan baking soda. Then stop. So tonight try baking soda campur dengan lemon. Sebelum ni guna air je. Kebetulan ada lebihan lemon petang tadi. 



Make sure gune fresh lemon juice takut nanti gune yang tak fresh or yang dah squeeze and simpan berhari-hari boleh jadi gatal plak muke. Then campurkan baking soda dan lemon, kacau. Paste jangan terlalu pekat atau terlalu cair. 



Kalau letak lemon jadinya macam ni, ada buih-buih. Kalau guna air tak de buih macam ni. Jangan panik! Kemudian sapu kat muke dan biarkan kering sehingga 15-20minit kemudian basuh dengan air sejuk

Sesetengah orang yang guna baking soda sapu kat muka, kulit muka akan jadi pedih dan seperti terbakar. Depend pada jenis kulit kot. After dah basuh muke terus keringkan muka dan sapu pelembab. Done! Then teruskan skincare routine kalian yang lain. Sekian. Terima kasih. Nak siapkan banner cabaran sebab big boss dah mula bising.

0 Comment for "Home Remedies DIY Lemon + Baking Soda Mask "

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top