Special Offer

Author

Kapal Selam Buatan Kayu

Salam Semua...

Kapal yg kat laut tu mmg dibuat dri kayu kan?? Tapi kalau kapal selam dibuat daripada kayu macam mana plak eyh? Info baru ni.. utk aku la.. Mungkin utk korang yang tak thu macam aku jugak.. Jom baca artikel kat bawah untuk tambah ilmu..


MAYORQUIN - Polis di barat daya Colombia merampas sebuah kapal selam buatan sendiri dekat pelabuhan Buenaventura, pada Jumaat lalu.Kapal selam yang dirampas itu adalah milik kumpulan pemberontak komunis, Pasukan Bersenjata Revolusi Barisan Ke-29 (FARC).Pihak berkuasa Colombia menyatakan bahawa kapal selam itu mungkin digunakan untuk membawa tujuh tan kokain secara haram ke pelabuhan-pelabuhan di Amerika Tengah


Menurut seorang pegawai polis, Jeneral Luis Alberto Perez Alvarado, kapal selam itu kemungkinan salah sebuah yang terbesar pernah dirampas oleh pihak berkuasa sejak beberapa bulan lalu. Menurutnya, kapal selam itu masih belum membuat selaman yang pertama. Kapal selam itu sepanjang 16 meter dan diperbuat daripada kayu dan gentian kaca.Ia boleh membawa sehingga 10 tan dadah kokain dan lima orang anak kapal.- Agensi

Sumber: Kosmo Online

P/S: Tetiba aku teringat kapal selam dalam citer Doraemon..

0 Komentar untuk "Kapal Selam Buatan Kayu"

IKLAN


PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork
Back To Top