You don’t have to be big. You have to be remarkable

Persidangan Facebook f8 di San Francisco

Salam Semua...

Mlm ni otak ting tong skit. Hati skit tada tenang.. Nk blogging pun tetiba mood hilang plak.. Aduhai... Sebelum tido belek-belek sikit apa info yg bleh dikongsi before melelapkan mata. Jumaat lalu masuk paper ttg ketidakpuasan pengguna facebook dengan aplikasi layout baru. Ianya sudah menjadi tidak privacy seperti dlu.. Macam aku punya fb pun da jdi tak private.. Terpaksa kena setting semula tapi tak de masa. Then ari ni tgk pasal Persidangan Facebook f8 di San Francisco. Tajuk artikel yg dipetik dari Kosmo ialah "Facebook tarik minat syarikat rakaman muzik". Nak tahu apa yang menarik minat syarikat tersebut moh le terjah isi kandungan artikel kat bawah ni..

Persidangan Facebook f8, CEO pakai simple giler kn??

LOS ANGELES, Amerika Syarikat (AS) - Syarikat rakaman dan media meletakkan harapan baharu untuk memajukan perniagaan mereka ekoran penambahan kolum Ticker pada profil pengguna oleh Facebook.
Kolum Ticker memaparkan kemas kini aktiviti pengguna Facebook dalam pelbagai aplikasi media di laman jaringan sosial itu seperti langganan muzik dan filem.
Kolum itu menjadi medan pasaran baharu untuk syarikat rakaman dan media AS mempromosikan produk mereka.
Menerusi Ticker, syarikat rakaman boleh mengesan sama ada aplikasi yang mereka tawarkan popular di kalangan pengguna Facebook atau sebaliknya.
Apabila pengguna mengklik kolum Ticker kenalan mereka, pengguna terbabit secara automatik ditawarkan untuk mencuba secara percuma pelbagai perkhidmatan dalam talian seperti pelan muzik Spotify dan Rhapsody yang digunakan kenalan mereka.
Selepas tempoh tawaran percuma itu tamat, pengguna yang berminat boleh terus melanggan perkhidmatan yang ditawarkan dengan membayar yuran bulanan.
Ketua Eksekutif firma langganan muzik Deezer, Axel Dauchez berkata, penyertaan Deezer dalam Facebook membolehkan syarikat itu memasuki pasaran lebih 130 negara di luar AS dalam tempoh cuma beberapa minggu.
Menurutnya, syarikat itu kini memiliki sekitar 1.4 juta pengguna berbayar di Perancis dan Britain dengan Facebook menawarkan pasaran yang jauh lebih besar.
Kolum Ticker itu dilancarkan oleh Ketua Eksekutif Facebook, Mark Zuckerberg kelmarin untuk memudahkan 800 juta penggunanya berkongsi muzik dan media lain dengan kenalan mereka.
Zuckerberg turut memperkenalkan perubahan besar pada profil pengguna Facebook yang dinamakan TimeLine.
Profil baharu itu boleh digunakan oleh pengguna untuk mendokumenkan dan memaparkan kehidupan mereka dalam bentuk buku skrap dalam talian.
"Ia menyimpan semua kisah anda (pengguna), semua aplikasi anda sekali gus satu kaedah ekspresi diri yang baharu," kata Zuckerberg ketika berucap pada persidangan tahunan pembina rangkaian laman sosial di bandar raya San Francisco, AS.
"Saya menggelarkan profil baharu ini sebagai 'kisah hidup anda'" tambahnya.- Agensi

Sumber: Kosmo Online

P/S: Agak2 satu hari nanti kena subcribe ke FB macam LinkedIn?
0 Comment for "Persidangan Facebook f8 di San Francisco"

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen. Komen kalian akan ditapis agar tidak wujud sebarang kekeliruan terhadap entri yang telah disiarkan

Terima kasih tinggal komen kat sini. :)

Back To Top